'Pure Emotie' vormt een passie die gedeeld wordt door de spelers en de fans van BVB en maakt dat deze club zich onderscheidt binnen de voetbalwereld. Elk seizoen wordt in Dortmund de aftrap gegeven van een nieuw bewogen avontuur. Het nieuwe thuisshirt inspireert tot kracht en vertrouwen op het veld, door voort te bouwen op successen uit het verleden en vooruit te kijken naar de toekomst.
In traditioneel geel, heeft het shirt een trendy en opvallende look door de dynamische zwart geblokte strepen. Het geheel wordt afgemaakt door extra strepen in een stippen patroon en een zwarte, offset PUMA formstrip op de schouder. De moderne ronde hals maakt de look compleet en doordat het shirt aan de achterkant doorloopt, zit het veel beter.
Kwaliteit
Extra details zijn het geborduurde club embleem, het PUMA Cat logo en de naam van de sponsor op de voorkant van het shirt. De traditionele 'DORTMUND' inscriptie staat op de achterkant. De BVB spelers zullen goed voorbereid op het veld staan, want de hoge kwaliteit van de polyester zorgt ervoor dat het shirt zeer comfortabel zit.
Mesh inserts op de zijkant en de dryCELL technologie van PUMA zorgen voor optimale afvoer van vocht en garanderen dat het shirt luchtdoorlatend is. Marco Reus reageert enthousiast op het nieuwe shirt: "Ik vind het absoluut fantastisch wat PUMA heeft ontwikkeld, ik ben een groot fan van het design met strepen. Ik heb ook gesproken met een aantal teamgenoten en ze zijn allemaal erg blij met het shirt. We kijken uit naar het nieuwe seizoen en we zullen opnieuw alles geven wat we hebben."
Het nieuwe thuistenue was zaterdag al te zien tijdens de laatste thuiswedstrijd in de Bundesliga tegen 1. FC Köln. Vanaf die dag zal het thuistenue ook verkrijgbaar zijn bij alle BVB fanshops, op www.puma.com en bij sport retailers.